Opdateret 14. november 2022
Bestyrelsesmøde 31. oktober 2022
Tilstede: Bestyrelsen og suppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
1. Fra fællesmøde RØ/ØÆ
Kurt deltager i næste møde om regattaen 9. november.
2. Regnskab
3. Aktivitetsliste
Julefrokost 7. december. Prisen sættes til 100 kroner
Preben kan levere godt hjemmebrygget øl i fustager, men det skal godkendes af ØR, der har monopol på øl handel. Er nu godkendt.
Vi mangler et festvalg med en festkoordinator.
5. Eventuel
Bestyrelsen har spurgt Preben Larsen om han vil indgå som sparringspartner med Mogens, og det har han indvilget i.
NÆSTE MØDE:
2. februar 2023 kl.10:00
Opdateret 18. september 2022
Dialogmøde om nye parkeringsregler i Tårnby Kommune
2022.09.14 kl. 16.00
Deltagere:
Jens N. Lauridsen - kultur og fritidschef, Anja Andersen - udviklingskonsulent på projektet, Mikkel L. Peitersen – havnefoged, Ulrik Klixbuel - fmd. RØ, Kim Westfall – Kasserer RØ, Thomas L. Pedersen – fmd. Kastrup Kajakklub, + et bestyrelsesmdl. K.K, Henny M. Scheurer – leder søspejderne, en repræsentant fra bådejerne (?) og Elsebeth Wehage – fmd. ØÆ.
Nye parkeringsregler er planlagt til at indføres 01.12.22. De indebærer, at vores parkeringskort (licenser) udgår samt at der, i vores, vil blive 3 timers parkering uden mulighed for at betale sig til ekstra tid.
Begrundelsen for dette er det stigende pres fra bilister, der kommer fra omegnskommunerne, pendlerparkering fra tog – metropassagerer samt fra bilister med ærinde i lufthavnen.
Ang. Licenser: Jurister har fundet frem til, at de tidligere udstedte er ulovlige. Man kan kun udstede licens som er knyttet til bilnummeret og ikke til klubber.
JL skitserede nogle, mindre brugbare, alternativer på vores parkeringsplads men var åben over for forslag.
Man diskuterede 2 mulige løsninger:
JL og AA går tilbage med forslag nr. 2. Hvis dette bliver accepteret i kommunen, bliver det løsningen.
Hvis kommunen ikke accepterer det, vil vi ansøge om, at vi kan leje pladsen i fællesskab, såfremt lejen bliver til at betale.
Opdateret 6. september 2022
Tilstede: Bestyrelsen og suppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
1. Opdatering af aktivitetslisten
Aktivitetslisten blev gennemgået og nye emner indsat.
Webmaster Mogens ajourfører og sender den reviderede aktivitetsliste til bestyrelsen til godkendelse inden offentliggørelse på vores hjemmeside.
Preben meldte sig som arrangør af vinterens fællesspisningsarrangementer.
Original tilmeldingsliste ligger hos Elsebeth og kan bruges som basis for alle kommende aktiviteter. Som til den kommende kaproning, inkl, pølser. Preben meldte sig til at sørge for pølser m.m.
2. Opdatering af medlemslisten
Vores formand, Elsebeth, ajourfører og rundsender til bestyrelsen.
Vores webmaster ajourfører oversigten på hjemmesiden.
3. Reviderede vedtægter. Nye navne
Dette viste sig ikke at være relevant.
4. Hvilke kurser vil vi gennemføre
Lokale styrmandskurser ønskes gennemført fra januar.
Om der skal indstilles og søges om tilskud til langtursstyrmandskurser tager vi op til beslutning senere.
5. Eventuelt
NÆSTE MØDER:
Torsdag 22. september kl. 14:30 – 16:30. Samarbejdsmøde med bestyrelsen for Øresunds Roklub.
Torsdag 20. oktober kl. 13:00
Opdateret 4. juni 2022
Tilstede: Bestyrelsen og suppleanten
Referent: Bent Elkjær
Dagsorden:
1. Ansvarsfordeling i bestyrelsen
Den reviderede liste er gennemgået og godkendt.
2. Søgepuljer
Vi ønsker os tilskud og sponsorater til gennemførelse af fx langture og styrmandskurser. Og gerne til andre ønsker.
3. Aktivitetslisten, rosæson
Ny aktivitetsliste blev udarbejdet.
Bliver offentliggjort
som punkt på vores hjemmeside af webmaster Mogens.
4. Eventuelt
Ølsmagning.
Preben inviterer til ølsmagning 9 – 10 – 14/6 samt 7/7.
Tilmeldingsliste bliver sendt rundt af Preben,
Nogle af bestyrelsens medlemmer har tilmeldt sig.
18. juni kl. 10:00 B&W Roklubbens 100-års jubilæum. Langelinies Lystbådehavn 9
Roklubben inviterer til mad, drikke og roning.
Man er velkommen til at ankomme med egen robåd.
Lisas vinkasse overtages af bestyrelsen
Klubbens opslagstavle
Kræver fornyelse. Preben og Bent ser på det.
NÆSTE MØDE.
Torsdag 25. august kl. 13:00
Opdateret 19. maj 2022
Referat fra ordinært bestyrelsesmøde 27.04.2022
Formand: Elsebeth Wehage (wehageelsebeth@gmail.com)
Næstformand: Preben Andersen (prebensus@yahoo.com)
Kasserer: Bente Bregendahl (bente.bregendahl@post.tele.dk)
Rochef: Kurt Nielsen (kuli2009@hotmail.com)
Sekretær: Bent Elkjær (bent.elkjaer@gmail.com)
Suppleant: Mogens Voigts (roklubbenoresund@gmail.com )
Afbud: Mogens
Notat fra Mødet
1. Liste over den tidligere bestyrelses opgavefordeling blev udleveret af formanden.
Vi skal alle gennemgå den, så ny opgavefordeling kan besluttes under næste bestyrelsesmøde.
2. Aktivitetsliste udskrives og hænges op af sekretæren – der samtidig fik ansvaret for opslagstavlen.
Jeg søger hjælp hos Mogens om dette. Kan ikke printe ud fra vores hjemmeside.
3. Et forslag om at købe højskolesangbøger til brug under vores festlige sammenkomster blev drøftet. Bestyrelsen mener, at der er rigeligt med stof i den samling sange, der ligger nu, og der kommer hele tiden nye til. Så forslaget blev nedstemt.
4. Regattamøde. Vi betaler 15 kr. pr. medlem til dette. Bestyrelsen mener, at det stadig er aktuelt at deltage, så Bente betaler beløbet.
5. Rofarvand. Kurt og andre mener, at vores lokale rofarvand skal udvides til at omfatte Refshaleøen. Det blev diskuteret, om det ville kræve, at der skal bruges langtidsstyrmænd, og om vi kunne have andre regler på dette område end Roklubben.
Elsebeth undersøger sagen via roklubben.
6. Langturstur? Bente nævnte Pelles donation til klubben og foreslog, at beløbet blev brugt til en tur til en anden roklub.
Flere muligheder blev nævnt. Præstø, Roskilde, Bryggen, SAS.
Vi besluttede, at spørge medlemmerne.
Ref. Bent E
NÆSTE MØDE. Mandag 30. maj kl. 11 – 13.
Opdateret 5. marts 2022
Af Bjarne Bisballe, sekretær
19. januar afholdtes et bestyrelsesmøde i klublokalet.
Alle bestyrelsesmedlemmerne minus næstformanden var til stede.
Der var 4 punkter på dagsordenen.
1) Forberedelse af kommende generalforsamling.
Næstformand og sekretær ønsker ikke genvalg. Kasserer og suppleant ønsker genvalg. Rochef og formand er ikke på valg.
Vi har et par udmeldinger men også 3 nye roere på vej ind.
Bestyrelsen ønsker et uændret årskontingent på 800 kr.
Regnskabet frem til 31/12 2021 blev drøftet og økonomien er fin. Revideret regnskab og budget sendes sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.
2) Opdatering af Aktivitetsliste
9.2 fællesspisning,
23.2 fastelavn
9.3 fællesspisning
16.3
ergometerkonkurrence
26.3 standerhejsning m. suppe
Der blev forberedes et åbent hus-arrangement 6. april for at tiltrække nye aktive medlemmer.
Der sendes pressemeddelelser til 3 Amagerblade.
Rochefen foreslog en stor fest 13 juli i anledning af klubbens 15-års jubilæum!
3) Emnet: Fordeling af opgaver i bestyrelsen blev udskudt til efter generalforsamlingen, da det skal behandles i den nye bestyrelse.
4) evt.
Vi opfriskede enkelte punkter fra samarbejdsmødet med RØ.
Forslag om at lave en lukket facebookgruppe kun for medlemmer blev bifaldet - og webmaster sender en føler ud, for at afklare behovet.
Opdateret 6. oktober 2021
Bestyrelsesmøde 28. september 2021
Tilstede: Bestyrelsesmedlemmerne. Suppleant havde meldt afbud.
Der var 5 punkter på dagsordenen.
1. Anskaffelse af ny kaffemaskine er planlagt pga. den gamle maskines lange opvarmningstid. Vi fik oprindelig oplyst i tilbuddet fra Berendtsen (2018), at den ville koste ca. 8.900 kr.
Denne maskine var blevet forevist RØ, som havde accepteret den. Umiddelbart efter vores møde viste det sig så, at det fornyede tilbud lød på samme Twin model men nu koster den 12.00 + moms. (ca. 15.000). Bestyrelsen vil derfor genoverveje beslutningen.
2. Præcisering af regler: Hvis man påtænker at tage på langtur – ud over dem som rochefen arrangerer, skal man i god tid advisere rochefen om rute og navne på mandskab, således at han, hvis han finder det nødvendigt, kan få det godkendt i bestyrelsen, hvilket vil sige mindst to døgn før turen.
3. Opgavefordeling i bestyrelsen blev gennemgået, revideret og tilpasset vores forventninger og formåen.
4. Medlemsopdatering. Vi er 51 ordinære medlemmer, 3 med passiv status og 8 som også er medlemmer i Roklubben Øresund.
5. Aktivitetslisten for vintersæsonen planlægges og renskrives af formanden, som sender den til webmaster. Der er som vanligt et forbehold for ændringer.
Opdateret 20. april 2021
Bestyrelsesmøde hos formanden torsdag den 18. marts kl. 12.00
med deltagelse af hele bestyrelsen, inkl. suppleanten.
Genåbning:
Det er nu blevet muligt, at ro igen fra 31. marts med samme restriktioner, som før sidste nedlukning, hvilket vil sige grundig afvaskning af bådene efter brug og at man møder omklædt/bader efterfølgende hjemme, da vi stadig ikke må opholde os i klublokalet.
Der skal bæres vest og man må på tro og love skrive under på, at man kan svømme 300 meter.
Det er muligt at købe en øl eller vand, som kan nydes udendørs.
Standerhejsning:
Er udsat til forsamlingsrestriktioner er ophævet eller antal øget.
Der skulle gerne være plads til flere, da der skal døbes en ny firer.
Økonomi:
Økonomien ser god ud, dog resterer der
udbetalinger til opvaskemaskine, 12.000 og kontingenter til RØ, KTIS og DFFR.
Medlemmer:
Alle på nær 4 medlemmer har betalt kontingent på trods af nedlukningen. De 4 restanter har fået en venlig reminder.
Vi har fået et nyt medlem, som har roet tidligere og derfor ikke har behov for oplæring.
Aktivitetskalenderen:
Den er af indlysende grunde tom for tiden men vi håber, der snart bliver plads til masser af aktiviteter!
E-roning:
Vi har modtaget et tilbud om E-roning fra DFFR via RØ, som gerne vil samarbejde om det.
Næstformanden (Sven), vil sætte sig mere ind i, hvad det indebærer. Vi planlægger herefter at fremlægge det på den kommende generalforsamling.
Generalforsamling:
Vi afventer ændring i indendørs restriktioner og indkalder, så hurtigt det kan lade sig gøre af hensyn til indkaldelsesfristen på 3 uger. Formand og rochef er på valg v. generalforsamlingen.
Den nuværende bestyrelse fortsætter arbejdet indtil da.
Opdateret 21. november 2020
Ref. Bjarne Bisballe, redaktør
Den 28. oktober 2020 afholdtes bestyrelsesmøde og alle fem bestyrelsesmedlemmer var til stede.
1. Mulige og ønskværdige aktiviteter her i coronatiden, hvor det jo er forbudt at være samlet mere end ti personer i klublokalet.
Vi må derfor satse på udendørs aktiviteter for dog at have noget, der kan holde sammen på klubben vinteren over. Cykelture, gåture, lystfiskeri var, hvad vi kunne finde på.
Med håb om normalisering allerede straks i det nye år, blev en 'kilometerjægerfest' foreslået, dog med et alternativt indhold og med andre deltagere end de sædvanlige. Den skulle
så foregå engang i januar.
Lad os nu se.
2. Efter ansøgning fik vi fra Tårnby Kommune et tilskud på klubbens faktiske udgifter for uddannelse af nye langtursstyrmænd, så uddannelserne kostede os i sidste ende intet.
Stor tak til Tårnby Kommune
3. Fem medlemmer havde anmodet om tilladelse til at vinter ro, og med deres roerfaring taget i betragtning, godkendte bestyrelsen dem alle.
4. Vi har fået et ny medlem, Henrik som bor i Dragør.
5. RØ ønsker ikke fremover at deltage i den traditionelle kilometerjægerfest - til januar bliver det alligevel ikke til noget.
Vi vil dog gerne overtale dem til at være med igen og vi vil forsøge at aftale nye retningslinjer, så vi lægger faktisk op til at holde kilometerjægerfest sammen med dem i 2022.
Næstformand Sven vil udsende invitation til den første arrangerede cykeltur, der skal gå til Amager Bakke. Vi må huske at dele op så vi cykler i grupper på max. 10 personer - den invitation fulgt af en 'føler' for om der evt er interesse for om lidt fælles fiskeri fra havnen med fiskestang.
Det kunne evt. være interessant for dem der ikke
cykler - nu når vores aktiviteter helst skal foregå udendørs.
I motionsrummet må der højst være tre personer ad gangen, og højst
to af dem må benytte romaskiner der. To romaskiner må samtidigt benyttes i det store lokale.